fredag 19 mars 2010

Stockholmsbesök (Med yxa i hand och kvinna i famn rider Conan mot omöjliga odds)

Från måndag till onsdag var jag i den kungliga huvudstaden. På tisdagen var det releasefest för En Hjälpande Hand. Det kom mycket folk och det var en trevlig stämning på puben där vi befann oss. Jag, Fredrik Quistbergh och Fabian Göranson blev intervjuade och senare så tecknade jag även i folks böcker.

Jag träffade också flera seriefolk där. Jag hade givande samtal med både Carl johnsson, Martina Bergsjö, Steff Gaines och Loka Kanarp. Jag och Steff följde med Carl och Martina hem där vi diskuterade Pulp och mycket annat. Jag fick även höra Carls smäktande ballad om Conan akompanierat med gitarr. Vackert och även en passande avslutning på en serierelaterad kväll.

På vägen hem till Malmö så läste jag Mara från Ulthar. Svensk fantasy. kan det bli bättre?

Nu ska jag hem och teckna barbarer.

Tack fabian och My för att jag fick sova över hos er.

3 kommentarer:

Karl Johnsson sa...

Det var supertrevligt, vi gör om det nån gång!

Hoppas hemresan var bra, liksom resan till månens dunkla baksida!

Anonym sa...

Muskelstinna barbaräventyr är något som smakar mumma för sargade själar, hör gärna av dig om du har något du vill publicera:-D

lars sa...

Karl. Det är klart att vi träffas och talas vid snart igen. SPX är ju i antågande.

ESKAPIX. Jag har legat under isen ett ganska bra tag nu men jag kommer att höra av mig när jag har material till dig. Jag känner redan att min yxa... jag menar pensel har börjat rosta.