lördag 19 mars 2011

Jagged up and good to go!


Min spelkaraktär Gorya Niktin har tillsammans med sin vapenkamrat Titus varit med om både det ena och det andra i Calixis sektoren år 40 000. Jag kände att det nu var dags att göra en teckning på honom. Det är en medvetet enkel teckning som man kan följa upp med utbyggnader och förändringar vid sidan av honom och på honom. Det kan vara cybernetiska modifikationer, robotproteser, ärrbildningar och om jag skulle falla allt för långt från den Eviga Kejsarens varma famn: fruktansvärda mutationer.

Han kan komma att förändras. På gott och på ont. Allt jag vet med säkerhet är att hur mycket min vän Gorya än kämpar, vilka uppoffringar han än gör och vilka hjältedåd han än utför så kommer han inte att vara saknad när han dör. För i Imperiet finns miljarder och miljarder andra som ska komma att ta hans plats i Kejsarens armé i strävan för överlevnad. I en mörk och ogästvänlig framtid så finns det inte tid att sörja de hädangångna. I en värld 38000 år in i framtiden finns bara... Krig.

Inga kommentarer: