måndag 1 februari 2010

Hårda klappar och mjuka slag.


Jag kommer att lägga upp bilderna på Simpan tre åt gången. Det här är de första tre. Skillnaden på hur jag har arbetat tidigare kanske inte ser ut att skilja sig särskilt mycket, men jag gillar det här mycket bättre. Jag har nu även med stålstiftet när jag arbetar. Det spelar inte en jättavgörande roll för bilden. Jag använder mig fortfarande mest av penseln, men jag tycker nog ändå att det tillför en mer vass känsla av framför allt skuggurna. Penseln gör att man får en massiv men samtidigt mjuk form. Stålstiftets linje är vass men spröd.

2 kommentarer:

Valentin ♥ sa...

Det är apsnyggt! Det känns som att det är så mycket texturer/mönster i dom här sidorna som bryter upp penselskuggningarna, det lyfter fram bådadera och är väldigt dekorativt. :)

(Jag har inte hängt med tillräckligt mycket, däremot — vad är dom här sidorna från för projekt?)

lars sa...

Tack så mycket Valentin. De är till en anspråkslös utställning som jag ska ha på Simrishamnsgatan 3. Det är ett café i Malmö där jag ofta hänger.
Den Svarta jorden är en värld där jag har tänkt förlägga många utav mina framtida serier.
OBS: Nu ska jag göra slag i sak och lära mig hur jag kan länka till dig och många andra som jag borde gjort länge.