tisdag 12 januari 2010

Först ner. Sen upp


Det här är den andra längre boken som jag har arbetat med och även denna gång lärde jag mig en hel bunt viktiga saker. En bra sak är att kolla igenom manuset en extra gång innan du skrider till verket och börjar arbeta.
På grund av ett slarvfel från min sida så var hela projektet riktigt nära att försenas. Detta slarvfel sträckte sig över åtta sidor av historien. Dvs åttio timmars arbete. Som tur var visste min vän Fabian Göranson vad man skulle göra åt saken och min fadäs kunde rådas bot på genom några futtiga arbetstimmar. Tack Fabian.
Det är verkligt givande att arbeta efter andra människors manus. Man kan inte göra några enkla visuella undanfkykter. Det som står i manus måste komma med. I och med den här boken så har jag blivit en bra bit bättre på att teckna folksamlingar.

2 kommentarer:

Oscar Hjelmgren sa...

Wow! Vad var det för fel du begick då?!

lars sa...

Det var en sak som var underförstådd i texten. Zven (huvudpersonen) hade antagit en annan mans identitet och klätt ut sig till honom i en lite längre scen. När scenen efter kom hade jag glömt/inte tänkt på att byta tillbaks till hans vanliga identitet igen.