torsdag 21 januari 2010

Ett expanderande projekt.

Det är mycket som händer kring boken just nu.

SCENKONST: En scenkonstnär vid namn Robert Fux ska tolka Zven i serien En Hjälpande Hand. Han ska premiär uppträda samtidigt som releasefesten är (troligen den sextonde mars).

UTSTÄLLNING: Jag ska kanske ha en utställning med mina orginalverk. Jag antar att detta kommer att vara någonstans i Stockholm. En av de ansvariga för bokutgivningen vill att mina orginalverk ska vara till salu/lottas ut och att pengarna ska gå till någon form utav välgörenhet. Jag måste erkänna att jag inte gillar att sälja serieorginal. Förlorar (jag menar säljer) man ett orginal så spräcks hela seriesviten. Jag vill helst ha allt samlat på ett enda ställe. Seriersidor är ju trots allt inte i sig konstverk. Dom fungerar ju bara i samklang med varandra. Ensamma så kan de bara i allra bästa fall vara snygga bilder.

ANIMATION: En person ska göra en animerad sekvens som ska ha med EN Hjälpande Hand att göra. Jag har ingen aning om hur långt den här konstnären har kommit eller när och var det färdiga resultatet ska visas.

SKULPTUR: En skulptör ska göra en tredimensionel version utav vapnet "En Hjälpande Hand". Jag tror att detta ska vara klart till releasefesten. Om jag inte missminner mig så är peronen i fråga glaskonstnär.

Inga kommentarer: