söndag 3 januari 2010

Detta har hänt

Jag har varit sjukt upptagen med arbete under de tre senaste månaderna. När jag har varit ledig så har jag bara tagit det lugnt och umgåtts med min tjej och mina vänner. Därav anledningen till att min blogg inte uppdaterats på ett bra tag.

Jag tänkte dock "briefa" er lite om vad som hänt under den senaste tiden.

UTSTÄLLNING: I Oktober månad, under Alla Helgona så ställde jag ut på Malmö Museum. Jag presenterade tolv stycken orginalseriesidor från Dödvatten. När jag valde vilken del utav serien som jag skulle visa så såg jag mest till vad som hände och inte vad som sades i text. Detta ledde till att vag valde ett stycke där personerna i serien svor enormt mycket. Det bör även påpekas att utställningen var för barn. En del utav det jag ställde ut blev till och med censurerat. Jaja. Inte första gången man blir det. Och jag som inte ens är intresserad utav provokativ konst.
Utställningen i sig var fullbokad hela under alla de visningar som den hade. Gött. Skulle vara roligt om man påverkade en liten kid till att intressera sig för serier.

MASKER: Jag målade en mask i A1 storlek på satin duk till en utställning som även den var i Oktober. Kändes kul att arbeta i så stort format. Temat var givetvis masker och femton stycken andra serieskapare ställde ut tillsammans med mig. Detta var precis som min egen utställning en del i "Seriernas värld" som arrangeras vart annat år i Malmö stad.

STÖLD: Välkommen till Malmö. Under November månad så blev jag bestulen på min plånbok som jag en gång i tiden fått av min Farmor. Pengarna kunde kvitta. Värre var det med plånboken och alla skolfotobilder som jag hade kvar på gamla klasskamrater. Jag hade bilder på kompisar som var ända från högstadiet. Jag tänkte i min enfalld och väl berusade tillstånd leta rätt på killen och säga att det var okey att han tog slantarna men att han kunde ge tillbaka plånboken med med resten utav innehållet då han ändå inte skulle kunna ha någon nytta av pinalerna. Jag vandrade omkring nästan planlöst i en kvart. Sedan gick jag hem och spärrade ID och bankkortet.
Bara en vecka senare var jag nära att bli bestulen igen. (Var inte full då)

DEN NYA BOKEN: Jag har när jag tagit fikapaus skrivit på min nya bok. Jag och Fabian Göranson (min gamla mentor och förläggare till "Dödvatten") har pratat om att göra en kortare bok på ca nittio sidor där "Den svarta jorden" presenteras. Jag har redan tänkt ut vilka utav mina korthistorier som jag ska ha med. Ska bli skoj att börja på något eget igen.

Nu ska jag ta det "lungan" någon dag och sedan göra omslaget till EN Hjälpande Hand"

3 kommentarer:

Iona Rosin sa...

Fan vasd trist att du förlorade plånboken. :-( Men du kan få ett nytt kort på mig! *hä hä* ;p

Hoppas du haft en någorlunda god start på året!

lars sa...

Det samma och god fortsättning. Jag måste göra omslaget till boken och även backtracka en bit i boken som jag just blivit klar med. Ska kolla in din hemsida och se vad du pysslar med nu för tiden

lars sa...

Thanks.