lördag 3 oktober 2009

Hans namn är Christer

Jag spånar på en längre serie. Har haft tankar på att göra den sedan jag var tjugofem. Historien är riktigt bra och den utvecklas i mitt huvud hela tiden. Det känns som ett enormt jobbigt projekt att göra då boken förmodligen kommer att bli lång men jag antar att man får ta sådana saker pö om pö. Jag är för uppbokad i år för att kunna börja teckna på den, men jag skriver lite granna på den när jag känner för det. Kanske ska min favvo deckare Christer Pettersson vara med på ett hörn i historien. Skulle vara bra. Det skulle ge mig en chans att som manuskille kunna känna lite lätt på karaktären Christer och se åt vart han drar.

3 kommentarer:

Valentin ♥ sa...

Shit, fantastiskt fin bild, Lars! Kombinationen svart tusch, pärlor, blommönster och Christer Pettersson... OK, Christer Pettersson skrämmer mig lite på ett obehagligt sätt. Men jag skulle läsa det direkt! :)

lars sa...

Tack så mycket Valentin. Jag hoppas att allt är väl med dig och att du hade roligt på bokmässan (där jag antar att du var). Jag har sett att du arbetar mycket med färg nu. Skulle själv vilja arbeta mer med det också.

Unknown sa...

Vad ska man säga? Jag saknar ord... Eller kanske skulle man säga som våran kära gamla teckningslärarinna skulle ha sagt..."Känner du..?"
Fantastisk bild!

/Peter

korpochskata@yahoo.se