tisdag 29 september 2009

Vertigo

För ett tag sedan så blev jag intervjuad av en tidning från min hemort Skaraborg. Intervjun ( som jag kommer att lägga upp ganska snart tillsammans med några andra reportage) blev bra, men hon saknade en bild på mig då hela intervjun skedde över telefon. Jag och min flickvän bestämde oss för att gå ut och fota i vår soliga sommarstad Malmö. Johanna berättade att hon brukade gå upp på taket på en gammal fabrik och fika med sin väninna och att det stället skulle vara en perfekt plats för fotografering. Det tyckte jag lät som en jättebra grej och efter lite lirkande med en rostig dörr bar det upp för spiraltrappan mot taket. Halvägs blev jag påmind om att jag faktiskt hade (och fortfarande har) en fruktansvärd höjdrädsla. När vi var på tredje våning vek sig benen under under mig. Rädslan och skräcken hade åter igen triumferat. Så kan det gå.

3 kommentarer:

Iona Rosin sa...

Läser "Dödvatten" just nu. Du får signera den åt mig någon dag!

Ps. Har du facebook? Ds.

Oscar Hjelmgren sa...

De döda går på månen innan Lars skaffar facebook. Men nu du Lars får du se upp, till nästa Bokmässa kanske en annan också har debuterat i bokform! En redaktör har visat intresse i "De kom från rymdens mörker!". Spännande är bara förnamnet!

lars sa...

Jag skulle absolut vilja signera boken åt dig Iona. Jag vet inte vart du bor för tillfället. (om du bor i Japan kan det ju bli ett problem9. Kommer du till Malmö så är det bara att säga till.
Fasen vad roligt Oscar. Jag håller tummarna för din skull.