lördag 18 april 2009

Förlagorna till omslaget.



Det första förslaget till omslaget ansåg vi var för likt en zombie-serie. Det skulle sända fel signaler. Det andra förslaget blev antaget. Jag har arbetat uteslutande i olja tidigare, så jag var väldigt orolig då jag skulle göra målningen. Färgen var mycket mer lik akvarell eller akryl och de ligger en bra bit från oljefärgen. Jag blev i alla fall nöjd med omslaget. Nu är det tänkt att jag ska gör en ny målning med mer omgivning. Får se hur det går...

3 kommentarer:

Fabian Göranson sa...

Omslaget är riktigt snyggt formgivet och härligt att få se målningen bakom också! Det ger lite nya dimensioner, även om inzoomningen på omslaget ger alla färgbrytningar fint spelutrymme!

Fabian Göranson sa...

/Jan

PS. Det går att ändra någonstans så att man även som icke-bloggeranvändare (jag) kan kommentera.

lars sa...

Hejsan. Tack för din upplyftande kommentar. Jag har tyvärr inte målat alls så mycket som jag borde nu när jag varit arbetslös. Jag hoppas att det flyter på bra i skolan.