måndag 27 april 2009

SPX

Jag har precis kommit hem från small press expo i Stockholm. Det var första gången som jag var där och jag måste säga att det har varit fruktansvärt givande. Det såldes serier och knöts kontakter och det var återträffar med gamla bekantaskaper från skoltiden. Tack Anders Vegh Blidlöv för att jag fick sova över hos dig när jag var där. Det var enormt mycket intressant att se att så många bra böcker kom ut i år. Kolbeinn Karsson, Niklas Asker, Anneli Furmark med en kortare serie och Nanna Johansson, som kom ut tidigare i år. Det finns många fler. Bland annat Henrik Bromander och Kim W Andersson. Detta måste vara ett gott serieår.

6 kommentarer:

Lina sa...

Har just läst första kapitlet ur din bok som jag haffade på mässan. Sjukt bra Lars! Är ivrig att fortsätta läsa och läsa ut den samtidigt som jag vill spara på karamellen så länge jag kan.
Det var en mycket bra mässa i år och mest glad är jag över att ha fått en signerad Dödvatten med mig hem.
Ha det bra!

lars sa...

Hej Lina: Vad roligt att du gillade det du läste. Jag önskar dig lycka till med dina egna serier och illustrationer.

Oskar Forsgren sa...

Vad kul att du verkar ha börjat blogga lite mer frekvent igen (även om du bara tillfälligtvis har tillgång till skanner). Jag har nu läst din bok och den var en säregen upplevelse! Jag gillar västgötskan som ibland upplevs som ett helt eget språk.

Oscar Hjelmgren sa...

Hejsan Lars, det var väldigt kul att ses i helgen! Har läst Dödvatten nu, och mina favoritscener är följande:
1. Julius sitter och stirrar på dig medan han äter och dreglar
2. Nina smäller igen dörren på dina fingrar, "KROSS"
3. Unos plötsliga uppdykande och repliken "Du är allt en riktiger knickedick du Lars."
4. Den oerhört storslagna scenen då du tar dig upp ur vattnet med ett stridsvrål
Blir spännande att följa Krister Petersson-projektet! Ha det gött så länge!

Pontus sa...

Hej Lars! Såg idag att du har släppt bok. Fan vad roligt... Ska beställa den så fort jag kan! Grattis och hurra!

Pontus Lindmarx

lars sa...

Hej allihop. Tack för alla goda ord från er. Jag har tagit det frukrtansvärt lugnt på det senare och har inte orkat logga in på min blog. Förlåt.