onsdag 5 maj 2010

My ex eerie apartment


Det spökar i mitt ex lägenhet!

Olika typer utav ljud hade hörts under en längre tid i lägenheten. Inget allvarligt och ingenting som hade varit värt att lägga notis om, men när jag en kväll precis hade kommit ut ur hennes dusch så kunde jag känna en beröring på min kropp. Jag berättade det hela för mitt ex och vi började skoja om att hon hade ett perverst spöke hemma. Det var väl egentligen här som allting började att eskalera.

Bara någon dag senare berättade hon om att en petflaska som stått på bordet plötsligt valt att trilla ner från stället där den stod på. En kort tid senare förtäljde mitt ex för mig att hon vantrivdes och att ingenting bra någonsin hade hänt henne i lägenheten som hon bodde i. Hon kände sig instängd.

Den utjänade plastförpackningen av gammal skinka som legat i papperskorgen hade börjat att skrynkla sig (återigen under nattens timma) samtidigt som högtalarna hade gett ifrån sig ett elektriskt surr. Surret hade kommit och gått tidigare, men den här gången lät det oroväckande högt.

Mitt ex hade tidigare fått rekomendationen att säga "Du är inte välkommen här" fyra gånger. Sagt en gång åt varje väderstreck samt hållandes en dolk. Brödkniv duger. Trodde jag. Men uppenbarligen räkte det med att uttala orden. Då skulle anden förstå och respektera hennes vilja och. tja. Försvinna. Detta hade hjälpt men nu har anden valt att komma tillbaks igen. denna gång starkare än förut.

Vad är det med Malmö? jag har aldrig tidigare stött på så mycket konstigheter som här.

Inga kommentarer: