tisdag 9 juni 2009

Ett rostigt maskineri.

Jag har de senaste månaderna (ca två och en halv) umgåtts med min flickvän nästan tjugofyra timmar om dygnet. Jag är arbetslös och hon går på arbetsrehab, vilket gör att vi har haft sjukt mycket fritid. Detta är tid som vi kunnat använda till kreativa saker, men så har det inte blivit. Efter att jag och min flickvän träffade Josefine Svenske så kommenterade Johanna (flickvännen) att det finns vissa människor som har en något högre ambitionsnivå i livet än vad vi har. Vi kom den kvällen överens om att ge varandra veckouppdrag. Jag ska göra minst fyra sidor konceptbilder på en ny story som jag har och hon ska skriva en artikel om punk och serier (som jag senare ska göra illustrationer till). Jag måste säga att den här veckan faktiskt har börjat bra. Jag är nöjd med bilderna jag gjort hitills.

2 kommentarer:

Oskar Forsgren sa...

Låter bra att kreativiteten är igång! Även om man behöver slöa och ägna sig bara åt varandra ibland också.

lars sa...

Jo. Fördelen är att mina händer, nacke och min rygg kunnat ta igen sig. Jag känner dock att jag redan tappat lite på den tekniska sidan. Brukar komma igen efter ett tag.