måndag 29 juni 2009

Den Svarta Jorden: Dam med omgivning


Det här är den första konceptbilden på det som ska komma att bli min nya serie. I den här bilden så har jag delvis koncentrerat mig på klädstil. Jag vill försöka sätta en bra tidsanda i serien och det , tror jag delvis är med kläderna. Förr i tiden definierade de vad man hade för ställning i samhället. Vilket arbete man hade och vem man var kort och gott.
Den andra delen är omgivningen. Min bok "dödvatten" utspelades i mångt och mycket i isolation. Jag vill bibehålla trycket i bilden men samtidigt öppna upp för en större värld.

2 kommentarer:

MK sa...

Vad spännande! Supersnyggt!

lars sa...

Jo det är roligt att arbeta med en annorlunda setting än den man själv lever i. Det blir till ens egen lilla tillflyktsort som man kan bygga upp bit för bit och fly till när man känner för det.
Det verkar som ni gillar fyrtio och femtiotalet. Dina serier är förlagda i någon typ utav fiktivt förflutet, precis som Knut Larssons serier är.