torsdag 25 september 2008

Tillbaka i skyttegraven

Min mentor (Fabian Göranson) och jag ska kanske göra ett arbete för Svenska Freds tillsammans med en manusförfattare. Fabians roll blir att agera konsult i dokumentationsserier åt manusförfattaren mitt jobb blir att illustrera. Jag hoppas verkligen jobbet blir av. Det känns som att jag skulle spela på hemmaplan i så fall. Förmodligen så kommer det bli mycket research på hur det ser ut i kåkstäder och hur diverse gevär och granatkastare ser ut. Jag undrar bara hur skitigt Svenska Freds vill, eller vågar ha bilden av ett inbördeskrig.

2 kommentarer:

Oskar Forsgren sa...

Är du släkt med någon Oskar Krantz i Skara? Han var intevjuad i ett P1-inslag om organdonation.

lars sa...

Det finns flera stycken Krantzsläkten omkring där jag kommer ifrån. Tre stycken tror jag. Jag är inte släkt med Oskar Krantz. Skarpt av dig att veta att Skara låg nära min födelseort.