fredag 1 april 2011

Stitched up and ready for battle

5 kommentarer:

Pål Eggert sa...

Hmmm, har du gått och dött?

lars sa...

Hej Pål.

Nejdå jag lever än. Det är bara det att jag inte har tillgång till scanner och jag vill ogärna lägga upp saker som inte har med vad jag gör.

Jag har faktiskt varit en dålig pojk och inte gjort mycket vettigt alls i två månader, men nu så har jag kommit igång att skapa igen. Under min icke kreativa period så har jag dock läst stora mängder, vilket alltid är något.

Jag hoppas att det går bra för dig och ditt författande.

Ha det bra Pål.

Pål Eggert sa...

Okej. Man behöver sina bloggpauser. Du skrev någon gång att du tänkte köra något slags duorecension av De döda fruktar födelsen och Udda verklighet. Har du övergett den planen eller kommer det någon sådan i framtiden?

lars sa...

Hej igen Pål. Jo jag sa ju att jag skulle skriva om både din och Ormes böcker. Det var ett tag sedan jag läste dom nu så jag måste fasen ögna lite i dem igen innan jag skriver något.

Jag har dessutom läst "Svenska Kulter" och skulle vilja slänga med en recension på den också. Det är imponerande att se hur bra svenska skräck/fantasy författare står sig.
Innan jag läste Fagers bok (Svenska Kulter) så läste jag "Horn" av Joe Hill (Stephen Kings son) och jag måste tillstå att Anders Fagers bok var mycket bättre. En helt subjektiv bedömning givetvis och Hills bok var inte alls dålig.
Du har säkert läst boken eller kanske den reviderade "Samlade Svenska Kulter". Om du inte gjort det så förslår jag att du lånar den på biblan eller stöder en svenks kulturarbetare genom att köpa boken. Som Lovecraft fast för 2000-talet och i Sverige.

Pål Eggert sa...

Jag har läst Svenska kulter och tyckte mycket om den.