fredag 28 januari 2011

Blomliknande organ.


Jag har drömt många knepiga drömmar på senaste tiden. Det brukar ha och göra med att jag arbetar ganska så mycket. Mest intensivt drömmer jag när jag arbetar med färg men det var ett bra tag sen nu. Inatt drömde jag att jag hade hittat organ i en plastsäck. När jag skar upp säcken så såg jag att det var två stycken organ. Hjärtat hade jag av misstag skurit itu då jag öppnade säcken. Inuti så påminde hjärtats anatomi det av en växt. Väggarna var som tjocka, rosafärgade löv. Det andra organet var större och i lila ton. När jag tog tag i det så veklade det ut sig och flera ljuslila, trumpetliknande blom-organ gjorde sig till känna. Vad betyder sånna här drömmar? Det större organet skulle kunna vara en magsäck eller lunga. Dom såg inte makabra ut. Snarare fina och sköra.

Inga kommentarer: