fredag 10 juli 2009

Den Svarta Jorden: Nattens barn

Jag känner att jag måste träna mycket mer på kvinnors olika utseenden. Man har alltid en tendens att falla in i en standardiserad mall när man tecknar dom vilket är trist. De har dessutom mer varierad klädsel än män. Huvudpersonen i min långa berättelse kommer att vara kvinna och jag vill att hon ska ha ett ganska eget utseende. Hon ska verka väldigt mänsklig. Jag vill försöka undvika ikoniseringen och idealiseringen.
Hon ska vara befläckad av den grymma värld hon lever i. Desperationen tar sig olika former. Men där fattigdom och hopplösheten härjar finns alltid de fallna kvinnorna. Dom rör sig i skuggorna. Gatlyktans sken lyser blek på några postituerade som väntar på män med tvivelaktig moral. Dom är inte ensamma om att sälja sitt kött till rätt pris. Andra är redo att sticka slaktarkniven i dig om du ger dom chansen. Vissa är sjukare än andra. Dom är nattens barn. Vackra. Fruktansvärda.

Inga kommentarer: